Medtronic Career Opportunity_(신입) 채용공고

  • 조회수 356
  • 작성자 의공학과
  • 작성일 2025.03.10

Associate Technical Service Specialist


About Medtronic

Bold thinking. Bolder actions. We are Medtronic.

메드트로닉(Medtronic)은 헬스케어 테크놀로지 분야 글로벌 선도 기업으로,인류가 직면한 가장 어려운 건강 문제들을 해결하기 위한 도전을 계속하고 있다. 150개국에 걸쳐 9만 5천명 이상의 임직원이 ‘고통 경감,건강 회복,생명 연장’이라는 미션을 실현하고 있다.심혈관 기기,수술용 로봇,인슐린 펌프,수술 기구,환자 모니터링 시스템 등 메드트로닉이 보유한 기술과 치료법은70여 가지의 질병 치료에 기여하고 있으며,메드트로닉의 혁신적인 기술은 매초 두 사람의 삶을 변화시키고 있다.

메드트로닉코리아는2000년 출범한 메드트로닉의 한국 현지 법인으로,국내 환자와 보건의료 전문가에게 선진 의료기술과 제품,서비스를 제공하고 있다.현재 약 510명의 한국 임직원이 심혈관(Cardiovascular),신경과학(Neuroscience),외과 수술(Medical Surgical),당뇨(Diabetes)분야에 집중하고 있으며,의료 기술 분야 노하우와 인사이트를 바탕으로 의료기술 발전과 전문 인력 육성에도 기여하고 있다. 2017에는 국내 최초 의료기기 연구개발 및 의료기술 교육훈련센터인 구 코비디엔 이노베이션 센터를 리브랜딩 하여 ‘메드트로닉 이노베이션 센터(MIC)’로 개관했다.회사와 임직원,지역사회가 동반 성장할 수 있는 근무 환경을 인정받아 다수의 평가 기관으로부터 ‘일하기 좋은 기업’으로 인정받고 있다.

홈페이지 또는 링크드인에서 더 많은 정보를 확인할 수 있다.

For more about Medtronic:

ŸMedtronic Korea’s Home Page: https://www.medtronic.com/kr-ko/index.html

ŸMedtronic Official LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/medtronic/



About the role


Medtronic is a market leader, and our expanding portfolio delivers measurable clinical and economic value – and opens doors. With a passion for helping patients and a commercial mindset, you will make a significant difference together with Medtronic!

A Day in the Life

Reporting to the Sr Technical Service Supervisor, the Associate Technical Service Specialist is accountable for assisting the local technical service center with day-to-day operations and support Service and Repair. This is a national account and majority of the time is spent in the field visiting customers’ sites, generally in Seoul and Metropolitan area. This is an individual contributor role and will be sitting in together with the rest of the Technical Service team at the Technical Service office, based in SongpaGu, Seoul.



Responsibilities may include the following and other duties may be assigned:

  • Provides in-house repair service in a repairing/service center or on-site technical service.
  • Provides technical advice to customers, sales personnel, and healthcare professionals responding to product related questions, issues and problems.
  • Provides sales personnel with technical data necessary for the demonstration of products.
  • Acts as a liaison between sales personnel and customers on technical issues.
  • May make technical presentations at sales meetings and customer locations.


Required Knowledge and Experience:

  • Completed Bachelor’s degree qualifications, preferably Degree in Electronics or Biomedical Engineering
  • 0 to 2 years of relevant experience in medical devices or hospital industry
  • Fresh graduates are encouraged to apply!
  • Excellent interpersonal skills, effective verbal and written communication skills in English and Korean languages
  • Computer literacy including sound knowledge of the MS Office suite of software
  • Must have active driver's license
  • High attention to detail and accuracy
  • Good prioritization and organizational skills, with the ability to perform under pressure in a fast-paced environment.
  • Strong ability to work well within a team and autonomously
  • Achievement oriented and ability to deliver a customer focused service with the highest quality standards


We Offer

In our 5th Tenet of our Mission, we recognize the personal worth of employees by providing an employment framework that allows personal satisfaction in work accomplished, security, advancement opportunity, and means to share in the company's success.

Also, a competitive package is of course part of that. We offer a competitive salary and benefits package to all our employees:

·Flexible working environment.

·Annual Incentive Plan % depending on company results.

·Pension scheme and group discount on healthcare insurances

·Training possibilities via Cornerstone/Harvard Manage Monitor/GetAbstract

·Employee Assistance Program and Recognize! (our global recognition program)

[지원 방법]

채용링크 바로가기https://medtronic.wd1.myworkdayjobs.com/MedtronicCareers/job/Seoul-Seoul-Korea/Associate-Technical-Service-Specialist_R23587-2>해당 모집 공고의 “Apply” 클릭 후 온라인 지원 프로세스 진행


[제출서류]

한글이력서,영문이력서,한글자기소개서,경력 기술서(각종 증빙서류는 서류전형합격자에 한해 추후제출)
**서류제출은 Medtronic채용 사이트를 통해서만 지원 가능합니다**


[전형 일정]

- 상세 일정은 전형 진행에 따라 개별 안내 예정입니다.

- 서류전형> 1차 전화 면접> 2차 대면 면접> 임원 면접>합격자 발표>입사 및 오리엔테이션

※ 면접 일정: 2025년 4

※ 입사 일정: 2025년 5월


[유의사항]

-서류 및 면접 전형 합격자에 한하여 개별 통보합니다.단, 회사 사정에 따라 일정이 변동될 수 있습니다.

-모집 분야와 관련하여 자세한 내용은Medtronic홈페이지에서 확인하시기 바랍니다.

-제출 서류는MS-Word또는PDF하나의 파일로 제출하여 주시기 바랍니다.

-허위 기재 사실이 있을 경우 합격이 취소될 수 있습니다.




※ 문의사항은 아래를 참조하시기 바랍니다.


Emma Chai

Pronouns: She/Her

Recruiter (AMS) / Recruitment


Medtronic Korea
17F, Glass Tower #534, Teheran-ro

Gangnam-gu, Seoul, South Korea 06181


emma.chai@medtronic.com
medtronic.com|Facebook|LinkedIn|Twitter |YouTube